هرگونه وسیله نقلیه موتوری غیر از موتورسـیکلت بایـد دارای ترمزهـایی باشـد کـه به راحتی بتوان در حال راندن و در صورت لزوم آن را به کار برد وظایف این ترمز ها چیست؟(سایت آیین نامه)

هرگونه وسیله نقلیه موتوری غیر از موتورسـیکلت بایـد دارای ترمزهـایی باشـد کـه به راحتی بتوان در حال راندن و در صورت لزوم آن را به کار برد. این ترمزها باید قادر باشند وظایف سه گانه
ترمز را به شرح زیر انجام دهند:

الف- ترمز پایی باید بتواند سرعت وسیله نقلیه را به هر صورتی کـه بـارگیری شـده و یـا مسـافر را حمل می کند و در سربالایی و یا سرازیری که حرکت می نماید کاهش داده و آن را به طور سریع و مـوثر و با ایمنی متوقف نماید. شتاب منفی این گونه ترمزها نباید کمتر از استاندارد تعیین شده باشد.

ب- ترمز دستی باید بتواند وسیله نقلیه را به هـر صـورتی کـه بـارگیری شـده و یـا مسـافر حمـل می نماید، در شیب ۱۶ درصد سربالایی و یا سرازیری در حال توقـف نگهـدارد . در وسـایل نقلیـه ای کـه کمک ترمز و یا ترمز موتور پیش بینی شده است، این گونه ترمزها باید در فاصله مناسبی حتی در صـورت پایی بودن بتواند سرعت وسیله نقلیه را به هر صورتی که بارگیری یا مسافرگیری شده باشد کاهش داده و در نهایت متوقف سازد.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0